loading...
علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران
فرزاد اسماعیلی بازدید : 536 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

شش روش مطالعه :


داریم کم کم به فصل امتحانات نزدیک میشیم ...

این مطلب رو بخونبد امیدوارم بهتون کمک کنه






1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .






2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .


بقیه در ادامه مطلب


فرزاد اسماعیلی بازدید : 624 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)



: يك كارشناس ازمايشگاه ميتونه در رشته هاي زير ادامه تحصيل بده


انگل شناسي، ايمني شناسي، بيوشيمي باليني،ميكروب شناسي، ژنتيك انساني،ويروس شناسي،خون شناسي و بانك خون، قارچ شناسي، حشره شناسي و مبارزه با ناقلين، سم شناسي،فيزيك پزشكي، نانوتكنولوژي پزشكي، فيزيولوژي، زيست فناوري پزشكي، رفاه اجتماعي، علوم تشريحي، علوم تغذيه، كتاب داري و اطلاع رساني پزشكي، مدارك پزشكي،مديريت خدمات بهداشتي درماني،اقتصاد بهداشت، مهندسي پزشكي، اموزش پزشكي، سلامت و رسانه، انفورماتيك پزشكي، بهداشت و ايمني مواد غذايي، اپيدميولوژي، امار زيست

فرزاد اسماعیلی بازدید : 1759 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (15)


مشکلات ما ؟؟؟



با توجه به مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی که کم هم نیستند تصمیم گرفتم یه موضوعی به این شکل باز کنم  هرچند صدای ما به گوش کسی شاید نرسه اما حداقال حرفمون رو بزنیم  .


( بگو اگر چه به جایی نمیرسد فریاد . . . کلام حق دم شمشیر می شود گاهی . . .  ) 









1)   پاتولوژیست های محترم ! 


باید بگم شاید منشا مشکلات ما نفوذ بیشتر پزشکان  پاتولوژیست     بر جامعه آزمایشگاهی باشد که مانع از ارایه نظرات دکترین علوم آزمایشگاهی که آنها نیز جزو این جامعه محسوب می شوند می باشد. 

وقتی که پای صحبت دانشجویان هم رشته می نشینیم اولین چیزی که ابراز میکنند عدم انگیزه برای ادامه تحصیل به علت آینده نامشخص است .  البته تمام دانشجویان این طور نیستند.  


گاهی اوقات که با کارمندان مشغول کار در این حیطه صحبت می کنم از عدم مکفی بودن حقوق و مزایای این رشته می گویند . 


به امید روزی که در این کشور به تمام مشاغل و رشته های درسی به یک چشم نظر افکنند و تمام رشته ها مهم و حیاتی تلقی شوند و این میسر نیست مگر با تغییر دیدگاه مردم نسبت به فرهنگ کنونی که در آن تمام پدر و مادر ها دوست دارند که فرزندانشان در آینده دکتر یا مهندس شوند که بیشتر بر جنبه عنوان اجتماعی افراد استوار است و قاعدتا این را به نسل بعدی منتقل خواهند که مصداق این موضوع را وقتی می بینیم که معلم دبستان برای زنگ انشا موضوع آشنایی که "دوست دارید در آینده چه کاره شوید را" می دهد .


و اما به نظر من باید ترتیبی داده بشه که امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در خود رشته علوم آزمایشگاهی فراهم باشه و حق تاسیس آزمایشگاه طبی تنها  در اختیار فارغ التحصیلان دکترای علوم آزمایشگاهی و اجازه تاسیس آزمایشگاه پاتولوژی هم در اختیار پزشکان محترم پاتولوژیست قرار داده بشه و در نتیجه  لازمه تاسیس آزمایشگاه کلینیکال و پاتولوژی منوط بر همکاری هردو پزشک پاتولوژیست و آزمایشگاه با یکدیگر باشه. 


این درست نیست که فارغ التحصیل آزمایشگاه تنها امکان ادامه تحصیل تکرشته ای داشته باشه که برای تاسیس ازمایشگاه با مشکل روبرو بشه ولی زمینه برای نفوذ و تسلط پزشکان پاتولوژیست هرروز بیشتر از روز قبل بشه  



دوستان هم در قسمت نظرات حرف هاشون رو بزنن



مطالب مرتبط :


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (2)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (3)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (4)

درباره ما
این وبلاگ با هدف ایجاد محیطی برای ارائه مطالب به روز علوم پزشکی و به خصوص علوم آزمایشگاهی با همکاری دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران راه اندازی گردید. امید وارم بنده حقیر را در هر چه پربار تر کردن این وبلاگ یاری کنید . و در کنار هم لحظات خوشی را سپری کنیم . بهترین نمایش وبلاگ با مرورگر های موزیلا و کروم است . . . . . ذکر منبع فراموش نشود !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح وبلاگ رو چطور میبینی ؟
    به نظر شما جامعه آزمايشگاهيان جهت تفهيم حساسيت و موقعيت خطير آزمايشگاه در نظام سلامت، به مسئولين و افراد تصميم گيرنده و سياست گذار چه ميزان تلاش كرده اند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 195
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 392
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 119
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 907
  • بازدید سال : 20,448
  • بازدید کلی : 643,797
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    تماس با ما

    پشتیبانی





    Powered by WebGozar

    بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران