loading...
علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران
فرزاد اسماعیلی بازدید : 415 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)



علوم آزمایشگاهی فرزند ناتنی وزارت بهداشت!



یکی از اقشاری که در این چند سال مورد کم‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند، کارکنان آزمایشگاه‌های حوزه سلامت هستند. تصویب قانون «ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت» در دولت گذشته و اجرای آن اگرچه موجب احقاق حقوق پرستاری و زیرمجموعه آن شامل بهیاران، کارکنان اتاق عمل، هوشبری و همچنین مامایی شده اما سبب تضییع حقوق سایر کارکنان حوزه سلامت ازجمله کارکنان آزمایشگاه شده است که از این قانون کنار گذاشته شدند، گویی علوم آزمایشگاهی فرزند ناتنی وزارت بهداشت بوده است. اجرای این قانون از طرفی به علت مستثنی شدن کارکنان آزمایشگاه از مجموعه مشاغلی که مشمول قانون فوق می‌شود سبب نابرابری شده و از طرفی به علت افزایش ساعت کاری از 36 ساعت به 44 ساعت در هفته به استناد قانون خدمات مدیریت کشوری که همزمان با قانون ارتقای بهره‌وری به اجرا درآمد و این‌بار شامل تمامی کارکنان اعم از پرستار و غیرپرستار می‌شد مورد تبعیض واقع شدند که البته درمورد مشمولان قانون ارتقای قسمت قابل توجه این افزایش ساعت کاری به استناد یکی از بندهای این قانون به نسبت سابقه کار کاهش می‌یابد.همچنین برقراری ضریب 2/1 و 5/1 در شیفت‌های عصر، شب و تعطیلات برای مشمولان این قانون سبب می‌شود که ساعات موظفی بین کارکنان مشمول و غیرمشمول این قانون اختلاف ایجاد گردد. برای ملموس‌تر کردن موضوع، مثلا ساعات کار پرسنل آزمایشگاه 10 شیفت عصر و 10 شیفت شب درماه است، حال آنکه ساعات کاری مشمولان این قانون تقریبا فقط با 8 شیفت شب کامل می‌شود و نیاز به حضور در شیفت دیگری ندارند. البته هنوز این پایان ماجرا نیست، با اجرای بند مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که برای کارکنان مامایی هم‌اکنون هم اجرا می‌شود این تبعیض عیان‌تر از قبل به نمایش گذاشته می‌شود. آیا ذکر همین موارد این سوال را در ذهن هر خواننده بی‌طرفی پدید نمی‌آورد که با کدام منطق، کارکنان یک سیستم درمانی که هر روز و هر شب پا‌به‌پای هم، به دردمندان جامعه خدمت می‌کنند اینچنین دچار تبعیض گشته‌اند؟ اگر هدف از اجرای این قانون، ارتقای بهره‌وری کارکنان بوده چه دلایلی می‌توان یافت که کارکنان آزمایشگاه بی‌نیاز از این ارتقا بوده‌اند؟! آیا استدلال عدم ارتباط مستقیم با بیمارتوجیه مناسبی برای این امر است؟ چرا شرایط سخت و خطرناک کاری حاصل از انواع نمونه‌های بیولوژی و شیمیایی که آزمایشگاهیان با آن سروکار دارند مورد توجه مسئولان نبوده است؟ آیا کارکنان آزمایشگاه که نقش مهمی در کمک به تشخیص و روند درمان بیماران دارند و برای این هدف مهم به عنوان خط مقدم این جبهه در مقابل انواع مخاطرات عفونی وشیمیایی انجام وظیفه می‌نمایند اینچنین شایسته کم‌مهری هستند؟ آیا این موارد موجبات دلسردی کارکنان آزمایشگاه را فراهم نمی‌آورد؟ جامعه آزمایشگاهی امیدوار است روی کارآمدن دولت جدید سبب تغییر نگرش برخی مسئولان نسبت به سفیدپوشان گمنام عرصه تشخیص شده و با تصمیمات منطقی و عدالت‌محور،علوم آزمایشگاهی را در ردیف مشمولان این قانون قرار دهند.

قدرت‌ا... صالحی
کارشناس ارشد آزمایشگاه
منبع: روزنامه آرمان

فرزاد اسماعیلی بازدید : 372 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

مركز پيام دانشجو دانشگاه آزاد اسلامي با حضور دكتر فرهاد دانشجو افتتاح شد.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر فرهاد دانشجو رييس دانشگاه آزاد اسلامي به همراه دكتر حسين بلندي معاون آموزشي و دكتر صادقي شجاعي معاون امور بين الملل به مناسبت آغاز سال جديد ضمن حضور در بخشهاي مختلف سازمان مركزي با كاركنان ديدار و گفت وگو كردند.

در اين ديدارها، دكتر فرهاد دانشجو ضمن تبريك سال نو، براي تمامي كاركنان آرزوي موفقيت كرد.

همچنين دكتر فرهاد دانشجو در بازديد از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي مركز پيام دانشجو (مركز پد) را افتتاح كرد.

جواد كفيل رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي به نحوه عملكرد مركز پيام اشاره و تصريح كرد: اين مركز با هدف تامين سياست هاي روابط عمومي الكترونيك و همچنين افكارسنجي در بين مخاطبان دانشگاه آزاد اسلامي ايجاد شده است.

وي اظهار اميدواري كرد، مركز پيام دانشجو بتواند در جهت اعتلاي اهداف دانشگاه گام­هاي موثري بردارد.


بر اساس اين گزارش مركز پيام دانشجو (مركز پد) با شماره تلفن هاي 22760202 و 22765302 به عنوان سامانه پيشرفته ارتباطي آماده پيگيري درخواست، پيشنهادات و انتقادات مخاطبين دانشگاه آزاد اسلامي است.

ارائه و پيگيري درخواست بدون مراجعه حضوري به دانشگاه آزاد اسلامي، كاهش ترددهاي درون شهري، صرفه جويي در وقت، انرژي و هزينه،‌ ارتباط آسان و شبانه روزي و دريافت خدمات رايگان از دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين ايجاد يك بانك اطلاعاتي جامع از نيازها و درخواستهاي مخاطبين از ويژگيهاي اين مركز پيام است

فرزاد اسماعیلی بازدید : 1760 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (15)


مشکلات ما ؟؟؟



با توجه به مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی که کم هم نیستند تصمیم گرفتم یه موضوعی به این شکل باز کنم  هرچند صدای ما به گوش کسی شاید نرسه اما حداقال حرفمون رو بزنیم  .


( بگو اگر چه به جایی نمیرسد فریاد . . . کلام حق دم شمشیر می شود گاهی . . .  ) 









1)   پاتولوژیست های محترم ! 


باید بگم شاید منشا مشکلات ما نفوذ بیشتر پزشکان  پاتولوژیست     بر جامعه آزمایشگاهی باشد که مانع از ارایه نظرات دکترین علوم آزمایشگاهی که آنها نیز جزو این جامعه محسوب می شوند می باشد. 

وقتی که پای صحبت دانشجویان هم رشته می نشینیم اولین چیزی که ابراز میکنند عدم انگیزه برای ادامه تحصیل به علت آینده نامشخص است .  البته تمام دانشجویان این طور نیستند.  


گاهی اوقات که با کارمندان مشغول کار در این حیطه صحبت می کنم از عدم مکفی بودن حقوق و مزایای این رشته می گویند . 


به امید روزی که در این کشور به تمام مشاغل و رشته های درسی به یک چشم نظر افکنند و تمام رشته ها مهم و حیاتی تلقی شوند و این میسر نیست مگر با تغییر دیدگاه مردم نسبت به فرهنگ کنونی که در آن تمام پدر و مادر ها دوست دارند که فرزندانشان در آینده دکتر یا مهندس شوند که بیشتر بر جنبه عنوان اجتماعی افراد استوار است و قاعدتا این را به نسل بعدی منتقل خواهند که مصداق این موضوع را وقتی می بینیم که معلم دبستان برای زنگ انشا موضوع آشنایی که "دوست دارید در آینده چه کاره شوید را" می دهد .


و اما به نظر من باید ترتیبی داده بشه که امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در خود رشته علوم آزمایشگاهی فراهم باشه و حق تاسیس آزمایشگاه طبی تنها  در اختیار فارغ التحصیلان دکترای علوم آزمایشگاهی و اجازه تاسیس آزمایشگاه پاتولوژی هم در اختیار پزشکان محترم پاتولوژیست قرار داده بشه و در نتیجه  لازمه تاسیس آزمایشگاه کلینیکال و پاتولوژی منوط بر همکاری هردو پزشک پاتولوژیست و آزمایشگاه با یکدیگر باشه. 


این درست نیست که فارغ التحصیل آزمایشگاه تنها امکان ادامه تحصیل تکرشته ای داشته باشه که برای تاسیس ازمایشگاه با مشکل روبرو بشه ولی زمینه برای نفوذ و تسلط پزشکان پاتولوژیست هرروز بیشتر از روز قبل بشه  



دوستان هم در قسمت نظرات حرف هاشون رو بزنن



مطالب مرتبط :


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (2)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (3)


مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی (4)

درباره ما
این وبلاگ با هدف ایجاد محیطی برای ارائه مطالب به روز علوم پزشکی و به خصوص علوم آزمایشگاهی با همکاری دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران راه اندازی گردید. امید وارم بنده حقیر را در هر چه پربار تر کردن این وبلاگ یاری کنید . و در کنار هم لحظات خوشی را سپری کنیم . بهترین نمایش وبلاگ با مرورگر های موزیلا و کروم است . . . . . ذکر منبع فراموش نشود !
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سطح وبلاگ رو چطور میبینی ؟
    به نظر شما جامعه آزمايشگاهيان جهت تفهيم حساسيت و موقعيت خطير آزمايشگاه در نظام سلامت، به مسئولين و افراد تصميم گيرنده و سياست گذار چه ميزان تلاش كرده اند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 145
  • کل نظرات : 195
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 392
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 144
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 998
  • بازدید سال : 20,539
  • بازدید کلی : 643,888
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    تماس با ما

    پشتیبانی





    Powered by WebGozar

    بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران